Sąvokos
Bendravimas – vieno asmens pokalbis, ryšys su kitu žmogumi.
Pokalbis – pasikalbėjimas, pašnekesys.
Informacinis tekstas – tekstas, kuriame pateikiama faktinė informacija apie tam tikrą temą.
Žinutė – trumpas pranešimas, perduodamas kitam asmeniui ar grupei, dažnai naudojamas norint greitai pasidalinti svarbia informacija.
Skelbimas – viešas pranešimas, dažnai kabinamas matomoje vietoje arba skelbiamas internete, kuriuo informuojama apie tam tikrą įvykį ar pasiūlymą.
Kvietimas – rašytinis pranešimas, kuriuo kviečiama dalyvauti renginyje ar susitikime.
Laiškas – rašytinis pranešimas, skirtas vienam asmeniui ar grupei, dažnai naudojamas asmeniniams ar oficialiems reikalams.
Teksto kūrimas – procesas, kai rašoma nauja tekstinė informacija, pvz., žinutė, skelbimas, kvietimas ar laiškas.
Paskirtis – priežastis, dėl kurios tekstas yra rašomas, pvz., informuoti, pakviesti, pranešti.
Požymiai – pagrindinės savybės, kurios padeda atpažinti, koks tai tekstas.
Strategija – planas ar metodas, kaip rašyti ar skaityti tekstą, kad būtų lengviau suprasti pagrindinę idėją.
Kalbos taisyklės – taisyklės, kurios padeda rašyti ir kalbėti taisyklinga kalba, pvz., gramatika, skyryba.
Refleksija – apmąstymas apie tai, ką išmokome ir kaip galime tobulėti.
Kompetencijos – įvairūs įgūdžiai ir gebėjimai, pvz., komunikavimo, pažinimo, kūrybiškumo, kurie ugdomi mokymosi metu.
Veiksmažodis – žodis, nusakantis veiksmą arba būseną, pvz., „eiti“, „rašyti“.
Antraštė – teksto pradžioje esantis žodis ar frazė, kuri patraukia skaitytojo dėmesį ir pristato pagrindinę idėją.
Dėstymas – pagrindinė teksto dalis, kurioje nuosekliai pateikiama informacija.
Apibendrinimas – teksto pabaiga, kurioje trumpai apžvelgiama pagrindinė informacija ar išvados.